dinsdag 18 januari 2011

Hoog water

zicht op Hattem - aan een meer?
eenden waren hier druk
nee, dit is niet Australië
even met de telelens... richting Veluwe...
en je ziet hier nog net 'de rode loper'...nieuwe IJsselbrug
tip: klik op de foto's voor vergroting

Vroeger leerden we op de lagere school van een 'kwekeling' een soort springversje: 

De rivier de IJssel is een wilde vloed, 
wil je mee erover, kijk dan hoe het moet
Met z'n tweeën in galoppas naar de overkant,
maar niet in de diepte kijken, 
hup we zijn aan land....

En zoveel vrede in je hart, een rivier vol, zou ook niet gek zijn.... :)
Want het was nu wel een heeeel brede rivier, die we zagen gaan.
Verder is ie wel eens hoger geweest, dus dramatisch is het hier nog lang niet, nog geen zandzakken voor onze deur.... wat dat betreft doet alle berichtgeving ook wel eens paniekerig aan - het was een mooi gezicht zo'n waterzee.

Dat vonden anderen blijkbaar ook - we moesten af en toe precies tussen alle mensen door fotograferen. Het was ook erg mooi weer om even een stukje te lopen. En ik had zelfs onverwachts gezelschap. :)

4 opmerkingen:

  1. Mooie foto's. Bij mij komt het liedje van de Nuon reclame in gedachten, gezongen door Maarten van Rozendaal. Ik hoop dat ik het met deze code hier kan plaatsen. Maar dat kan ik niet eerst controleren.

    {youtube}a0I0SouKxwo{youtube}

    Er zijn natuurlijk ook heel veel geestelijke toepassingen van het water. De mooiste is wat mij betreft die van het Levende Water.

    Joh.4:13 ‘Iedereen die dit water drinkt zal weer dorst krijgen,’ zei Jezus, 14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’

    Dan is het Water een Vriend....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even gezocht en kwam bij dit filmpje uit:
    http://www.youtube.com/watch?v=GBejoeDo9uw
    - gewoon ff bovenaan de link selecteren -
    Ja, er zijn mooie dingen te zeggen over water. In Jesaja staat ook iets over de vrede: 'als je naar mijn geboden luisterde, zou je vrede zijn als een rivier'...
    Een gestage stroom die niet zomaar ineens ophoudt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De aanhaling uit Joh 4:13 over het nooit meer dorst krijgen hoorde ik ook vanochtend in de dienst, maar er werd een gedachte aan toegevoegd dat als Jezus je innerlijke dorst gelest heeft je steeds meer van Jezus wilt in je leven! Hij geeft je een innerlijk verlangen naar Hemzelf! Toch weer een soort dorst naar Hem dus....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is dat die bron niet meer opdroogt maar steeds doorgaat. Want als je genoeg zou hebben, dan stop je met drinken....
    Ja, idd net hoe je er tegenaan kijkt. :)

    Tegenwoordig heb ik nogal wat van deze water'music', daar zingen ze het zo:
    Anyone who ever drinks of this water
    He is always thirsty, he'll be thirsty
    But whoever drinks the water I want to give him
    He will never be thirsty again
    The water I give Him becomes a spring
    providing him with living water

    - die hem voorziet van levend water

    In het Nederlands de tekst erna:
    Joh 4,14
    maar wie gedronken heeft van het water, dat Ik hem zal geven, zal geen dorst krijgen in eeuwigheid, maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden tot een fontein van water, dat springt ten eeuwigen leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Linkwithin

http://www.linkwithin.com/install?platform=blogger&site_id=2144441&url=http%3A//gerda-overvanallesennogwat.blogspot.com/&email=evanschagen61%40gmail.com#